AdSense Top

вторник, 5 юни 2012 г.

Може ли бирата да изпере нечиста съвест?


Трудно приемам етикета "Блогър", защото не ми е съвсем ясно какво точно означава това. Така или иначе, фактът, че пиша нещо понякога в този блог кара мнозина да ме определят така.

Като "блогър" понякога получавам покани за редовни блогърски сбирки на по бира. Не пия, но 1-2 пъти съм ходил на такива събития да се видя с приятели.

Вчера научих, че наскоро, на 14 юни се организира такава среща. Това, което ме изненада неприятно е, че Първа инвестиционна банка щяла да плати бирите.

Чел съм много критики към блогърите, вкл. и към мен, че се продавали на политици и корпорации. Такива критики не бяха спестени към тези, които отидоха на среща с М. Кунева преди време и на среща с Прошко Прошков миналото лято-есен, когато беше кметската кампания в София.

Били се продали за едно кафе. 

Няма да добавям линкове. Гугъл помни.

Вчера научих, че ПИБ ще плати бирите на блогърите тези дни. Лошо няма. Жега е. Блогърите, не всички, де, обичат бира.

Лошото за мен е в това, че една общност, която се самоопределя като общност с устойчива имунна система, си позволява да се въвлече в начинание със съмнителни характеристики: 

Банка с перфектно обслужване, но рисков и недолюбван от мнозина собственик, който не желае да отговори на въпроси, свързани с неговия бизнес, определян от ЦРУ като човек, "свързан с най-тъмните сфери на престъпния свят" и съмнителни офшорни сметки, управлявани от мениджъри на ПИБ, да плати веселбата на групата иначе чувствителна към всякаква форма на лицемерие.

Именно лицемерие, защото същият пиар отдел на банката, който сега ще плати услужливо бирите за стотина лева, отказва да отговори на въпроси за това, как нейният собственик ще управлява ресурси за стотици милиони, а според някои, дори за милиарди левове...

В това е цялото лицемерие на въпросната банка и нейния собственик и пиар отдел. А аз по тази свирка не играя...

11 коментара:

  1. "Лошото за мен е в това, че една общност, която се самоопределя като общност с устойчива имунна система, си позволява да се въвлече в начинание със съмнителни характеристики."

    Не можах да се въздържа. Е нали същото казах и аз миналото лято, когато ме напсува колективно цялото блогърско братство? Значи след една година сме на едно мнение май...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здрасти!

      Казаното от теб имаше съвсем друго значение. Принципно, аз твърдя, че тази общност е такава, но в конкретния случай не разпознава проблема, че ПИБ се отъркват в част от тях и, както виждаш от мнението ми, има и такива, които не са съгласни.

      Твоите статии, както аз ги помня (няма да ги чета днес, че съм зает в момента, но ще ги прегледам отново в Уебкафе и другаде) бяха, или поне на мен ми внушаваха мнението, че блогърите се продават на политиците за кафе или на корпорацииите за тестове и драйвове... :) А това не е така. Поне не в случая с тези блогъри, които познавам лично! :)

      Готов съм да продължим темата в новия ми блог, и аз мигрирам към уърдпрес: http://asengenov.wordpress.com

      Изтриване
  2. аз имах доказателствена част. а партии и корпорации ухажват блогърите усърдно от няколко години. и част от тях поддават, точно както го правят и журналистите. нищо ново под слънцето. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще прегледам отново написаното от теб. Обещавам. :) Помня, че имаше конкретни цитати и факти за срещи с политици и пр., но идеята е друга. Поне моята. Това са публични събития и покупко-продажбата, ако я има, не е за 1 кафе или 1 бира.

      В случая с ПИБ и #twitterbloggerbeer дразнещото за мен е, че това е лоша хигиена. Просто тази общност не трябва да допуска подобна близост с банката на този олигарх. Че и публична, при това. :)

      Ползваш ли туитър или фейсбук прочее?

      Изтриване
  3. ползвам всичко. напълно съм съгласна със заключенията ти. не само близост с тази банка не бива да се допуска, а с никоя. с никоя корпорация и никоя партия или политик. както са ме учили мен, като започвах като журналист - независимо какво те черпят, къде те водят и какво ти казват, те не са ти никакви, ти нито ги обичаш, нито ги мразиш, а ги наблюдаваш. и ако медиите имат икономически обвързаности, защото са бизнес и печелят от това, то блогърите нямат и от тях се очаква мнение по съвест. но човешката природа е еднаква у всички, егото се ласкае и т.н. ето го текста, ако не го намираш http://www.webcafe.bg/id_329173025

    ОтговорИзтриване
  4. Асене, Мартин Димитров ухажваше блогърите по АБСОЛЮТНО същия начин. И свърши добра работа. След изборите да си бил поканен на някоя среща в клуба на СДС?

    ОтговорИзтриване
  5. Здравейте,
    Тъй като днес формата за контакт на сайта на фондация "14 януари" не приема запитването ми (http://14january.net/svarzhi-se-s-nas/: Failed to send your message. Please try later or contact administrator by other way.) се опитвам да се свържа с основателите й по друг начин, за да стигне до вас питането ми:
    "
    Здравейте,
    Ако не греша, дадените на страницата ви http://14january.net/about/ данни за вашата банкова сметка BG15FINV91501204425382
    SWIFT CODE: FINVBGSF
    показват, че тя е в Първа инвестиционна банка?
    Не е ли парадоксално хора и фондация, ангажирани с активното гражданско общество и против мутрокрацията да подкрепят със средствата си една от "гнилите ябълки" (http://www.bivol.bg/gnili-yabulki-bis.html) и съучастник в разрушаването на българската природа и ограбване на национален ресурс (http://bgblacklist.blogspot.com/2008/02/blog-post_773.html). Моля ви за публичен отговор, а най-добре пряко действие. Аз самият имах сметка в ПИБ, но след като разбрах преди няколко години за безобразията, зад които стоят, я закрих. И за вас не е късно :) С поздрав,
    Димитър Кацов
    "

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пишете ми лично, г-н Кацов, на моя имейл, asengenov във gmail точка com. Ще Ви отговоря.

      Изтриване
  6. Варвай ми. :) Какво пречи? :) (Прочее, местя блога си тук: www.asengenov.wordpress.com)

    ОтговорИзтриване