AdSense Top

вторник, 27 юли 2010 г.

За ордена, Агент Гоце и Щурците...

В младежките си години, при липсата на друга твърда музика на живо, всички много се кефехме на концерт на Щурците. "XX век", "Рок в минало време" и "Стълбата" ни караха да разклатим яко глави. "Не умирай" за мен беше една от най-вълнувашите песни, а "Ти и аз" беше изпълнена с романтика...

Тези дни, сред водещите теми е и орденът, който Първанов ще връчи на Щурците, по предложение на министър Вежди Рашидов. За президента се е писало и казало много. От агентурното му минало до архара... За Рашидов се знае също не малко. От "главния мултак", през бития полицай, до мераците към Наоми Кембъл...

Дъъълга дискусия се оформи и при Комитата по тази тема.

Мнозина смятат, че Щурците трябва да откажат. Има и такива, които смятат, че орденът е призвание, без значение било кой го връчва.

За мен има значение и това, кой връчва наградата. Как аз, хипотетично, бих постъпил, на мястото на Кирил Маричков, Пеци Гюзелев, Валди Тотев и Георги Марков?

Бих отказал, оставяйки верен към феновете си и чист пред съвестта си. Следващият министър на културата, ако прецени, ще ме номинира, а следващият президент ще ми връчи пак ордена. Тогава ще приема. Толкоз. Така ще се разгранича от агент Гоце и Веждѝ... Period... Ако не доживея, ще ми го дадат посмъртно, ако го заслужавам. Ако не го заслужавам— няма да мога да го откажа. Ако ми го дава недостоен — няма да имам избор.

Толкова ли е сложно?...

Снимка: slusham.com

2 коментара:

  1. Мненията се крайни.

    Необходима е `и морална позиция, `и човешко разбиране, `реална оценка на творчеството им.

    Израснах с музиката на Щурците.
    Помня като вчера, конкурса по радиото в предаването в сряда вечер, когато се избираше името им.
    Помня първото им представяне по телевизията същата година, май беше за 1-ви май от зала Универсиада.
    Помня първата им плоча.
    Помня, когато ги гледах за първи път на концерт.
    Пазя автографа, който през 1982 год. м.септември - ми дадоха върху ръкавите на тениската преди на техен концерт в г. Хисар.
    Помня всичките техни концерти, във всичките им формати, които съм гледал - дори и като войници с голи глави.
    Имам почти всички техни венилови плочи, от време оно.
    Помня К.Маричков като депутат във ВНС.

    Не знам какъв бих съвет бих им дал как да постъпят за ордена.

    Не знам аз самия как бих постъпил в подобна ситуация.

    Все пак - Георги Първанов - ако зависи от него или партията му - едва ли би ги наградил с какъвто и да е орден.

    Все пак - Георги Първанов - не раздава ордените лично от себе си, от партията си или от ДС, а от името на държавата, по предложение на един министър.

    Все пак, аз не знам комунист да обича rock`n`roll-a!

    Нека като осъждаме Гоце Пърламанов - не подлагаме ли на кладата на нашата емоция онези, които идентифицирахме , едва ли не, със символичното противопоставяне на комунистическият режим.

    Днес има нужда от трезво отношение към един принос на група хора към разбиване на догмите на идеологемите на соца.

    Нека всеки прецени безгрешен ли е за да хвърля камъни против "Щурците"!

    Решението си е тяхно и ние нямаме право да ги осъждаме за него!

    Каквото и да е!

    Не бих искал да бъда на тяхното място сега!

    ОтговорИзтриване
  2. "Приносът на групата към разбиването на догмите и идеологемите на соца", изразен, чрез орден, връчен от продукт на соца, по предложение на друг морален продукт на соца?.. Аз изразявам мнение. Аз щах да направя така, както пиша.

    Ако все пак е изглежда добре да взема ордена, щях да поканя феновете си, да се срещна с тях и да намеря начин да го приема, без да приема приносителя... Има начини.

    Има нужда и от примери и идеали. Лош пример от рок-легенди ще бъде да се завлекат костюмирани при Първанов и да се усмихват пред камерите, ръкостискайки се с него. Заради всичко, което се сещаме за Г.П... И заради това, заради което не го харесват мнозина.

    ОтговорИзтриване