AdSense Top

петък, 16 септември 2011 г.

Заставете политиците да спазват собствените си изборни правила!


Политиците създават правила. Те са първите, които трябва да ги спазват. Поне на думи е така. На дела, нещата са по-различни...

Ето ви един пример:

ОИК налага глоби на Д. Каназирева, "Съюз за Пловдив"; Цветелин Цонев, "Кауза за Пловдив" и  Величко Апостолов за това, че разпространяват агитационни материали, преди да е започнала предизборната кампания.

В свое решение 776 ЦИК отменя санкциите със следните мотиви:
Според жалбоподателите Изборният кодекс не съдържа забрана за разпространяване на агитационни материали - плакати, реклами, обръщения и др. извън срока по чл. 128 от ИК, както и че в разпоредбата на чл. 134 и чл. 135 не са наложени императивни времеви ограничения в разпространяването на агитационните материали... Действително Изборният кодекс не съдържа разпоредби и забрани, които да ограничават правата на гражданите, политическите партии и коалиции и местните коалиции да разпространяват агитационни материали преди започване на предизборната кампания. Изводът на ОИК - Пловдив, че е налице нарушение на чл. 128 от ИК е незаконосъобразен.
Важно е друго! ЦИК признава, че това са агитационни материали!

Да видим какво казва Изборният кодекс за агитационните материали:
Чл. 134. (1) По време на предизборната кампания кандидатите, партиите, коалициите от партии и инициативните комитети могат да изготвят и разпространяват плакати, реклами, обръщения и други агитационни материали. На всеки агитационен материал задължително се отбелязва от чие име се издава.
(2) Всеки агитационен материал съдържа информация, че купуването и продаването на гласове е престъпление, като информацията заема не по-малко от 10 на сто от лицевата площ на агитационния материал и е разположена в обособено поле. В аудио- и аудио-визуалните материали тази информация се съдържа като недвусмислено и разбираемо послание.
Така... Това, което може да направи всяка една малка партия или инициативен комитет, зад които не стоят мръсни пари, пари на олигарси, или пари от данъкоплатците, дадени на партиите под формата на държавна субсидия, отиваща за най-мащабното купуване на гласове чрез платена политическа реклама, е да сезира своята ОИК и да даде жалба за това, че плакатите, листовките и билбордовете на техните опоненти не съдържат всички необходими реквизити, според Закона (Изборния кодекс) и нямат информация за издателя и съобщение, че купуването и продаването на гласове е престъпление.

Заставете политиците да спазват правилата, които самите те създават!

Повече данни и снимков материал за много такива нарушения може да бъде намерен на сайта За честни избори.

Няма коментари:

Публикуване на коментар