AdSense Top

неделя, 24 май 2009 г.

Още нещо по темата "Защо ще гласувам за Зелените", или защо аз ще гласувам за тях?

На много места чета отговори на този въпрос. Всичките се свеждат до една много лесно смилаема теза: Защото всички са лоши, "нормални" и компрометирани. Без изключение. За да дам шанс на Зелените да работят следващите 4 години, без да загубят ентусиазъм, да оредеят и да отслабнат. Тази логика почива главно на разбирането, че отправена към електората, ще го мобилизира и заведе до урните, събирайки повече от 100,000 гласа на евро-изборите и поне 4% на изборите за Народно събрание (колкото "струва" 1 евро-депутат и влизането на паретията в българския парламент). Много добра логика и даже похвална със своя ентусиазъм и оптимизъм. Нужна е на Зелените в предизборната кампания...

Това обаче не е основната причина, която ще ме накара лично мен да гласувам за Зелените. Аз вярвам в голяма степен на математиката и социологията. Особено, ако дадени предвиждания се припокриват в голяма степен между две, три или повече значими агенции. Не искам да коментирам тези данни. Може да прозвучи депресиращо, а пък и те говорят достатъчно сами по себе си. Не искам да се впускам в пространствени обяснения защо не приемам подобен вид негативна мотивация на електората, най-малкото, защото подобна агитация предполага негативно представяне на опонентите - те НЕ СА това, те НЕ СА онова, те НЕ НАПРАВИХА всичко това, което ние ЩЕ направим. Те СА ЛОШИТЕ. Ние - ДОБРИТЕ. Доста рискова игра, защото при евентуален негативен за нас резултат от изборите, през следващите 4 години ще трябва да работим именно с тези, които сега имаме склонността да очерним. Аз не бих имал очите да лобирам за еко-кауза пред депутат, който съм нападал по подобен начин...

Това ме мотивира да напиша няколко реда защо аз ще гласувам за Зелените:

Защото повярвах, че те също могат да играят в отбора на добрите, противопоставяйки се заедно с всички останали нормални и разумни хора, на унищожаването на околната среда.

Защото вярвам, че благодарение на своята убеденост и решителност, доказана в борбата им за всяко кътче природа, разграбвано и бетонирано от мафията и олигарсите, Зелените няма да млъкнат услужливо, а ще водят успешна битката и на политическата сцена.

Защото давайки своя глас за Зелените, ще засиля позицията им пред тези, които потенциално могат да ни помогнат, а това са същите тези, с които сме работили, добре или не дотам добре, през осемте години на последните две правителства.

Ще гласувам за Зелените, защото така моят глас ще засили позицията на всички, които се противопоставят на ДПС и БСП и техните кръгове от фирми.

Ще гласувам за Зелените, защото така ще гласувам за всички, които имат волята и силата да променят статуквото.

17 коментара:

  1. Защо не си покозвате носовете в Суходол? Или тук просто няма далавера за вас

    ОтговорИзтриване
  2. Доста неаргументирана позиция, но всеки сам си решава, но според мен гласуването за зелените само отнема гласове от синята коалиция, която има дост по реални шансове и капацитет да се пребори с олигархичния модел наложен от ДПС комунистите.

    ОтговорИзтриване
  3. Hinkoff, а четохте ли останалите ми текстове? Обърнахте ли внимание на това, че говоря за "всички"?..

    ОтговорИзтриване
  4. Трябва да дадем шанс чрез Зелените да гласуват НЕГЛАСУВАЩИТЕ. Които ще си гласуват за БСП, СДС, ГЕРБ, ДПС - тях не можеш ги разколеба. Анонимен - създай клуб на Зелените в Суходол!

    ОтговорИзтриване
  5. www.suhodol.org Анонимен - създай клуб на Зелените в Суходол!

    ОтговорИзтриване
  6. Ни ми харесват, защото могат само да отнемат гласове от общата ,важна и жизнено необходима кауза, смяната на системата. Тези новопръкнали се много важни и понакога самозабравили се партийки не могат да сторят това, т.е. те са крадци на шанса за промяна на статуквото, а упоритостта с която се самопредлагат започва заприличва ва поръчка.:(

    ОтговорИзтриване
  7. Анонимен, мисля, че те познах! Упоритостта ти (ако не греша кой си) и на един професор, да "трансформирате" протестите в политическа организация бяха доста досадни на моменти за мен. :-)

    ОтговорИзтриване
  8. На мен пък зелените ми харесват и изобщо не ми пука, че щели да отнемат на този или онзи гласове.Дайте да си стоим така още 20 години ли? Трябват нови и млади хора. Всичко друго е червено-синя-бозава мъгла която си я знаем.

    ОтговорИзтриване
  9. Анонимни, загубата на още 20 години е риск при ВСИЧКИ сценарии. Рисковете могат да бъдат предвиждани и управлявани в голяма степен, особено в сферата, която дискутираме.

    ОтговорИзтриване
  10. Защо според мен мнозина ще гласуват за Зелените, а не за т.нар. "традиционни партии"?

    1. Защото Зелените прледлагат алтернатива на ВСИЧКО видяно на българската политическа сцена до момента, вкл. и на "спектаклите", изнесени от т.нар. "демократични сили".

    2. Защото за Зелените ще гласуват хора, наистина съпричастни към екологичната кауза. Досегашната история показва, че и червените, и сините по време на своето управление са еднакво безхаберни към опазване на природата.
    Няма основание да се смята, че ще променят отношението си и сега.
    За какви коалиции тогава въобще може да става дума?
    Призивите Зелените да се коалират със Сините са доста... да го кажем странни. Как можеш да се коалираш със някого, който почти със 100 % сигурност, ако дойде на власт, ще продължи бетонирането на нашата природа?
    Можеш ли да се коалираш с хора, които най-вероятно ще загърбят веднага щом дойдат на власт идеите, които ти отстояваш?
    Мисля, че не може...

    ОтговорИзтриване
  11. В моя предишен постинг исках да кажа, че мнозина от тези, които ще гласуват за Зелените, гласуват поради споменатите причини... ;-)

    А не, че мнозина от всички избиратели ще гласуват за Зелените. ;-)

    ОтговорИзтриване
  12. Не мога да се стърпя и да не напиша това, което вече няколко пъти споделям. Сините активисти не могат или не желаят да прогледнат, че е много по-добре да имат в бъдеще за партньор партия "Зелените", защото са с десни виждания, вместо партии на олигарсите като Напред или Лидер или още по-лошо РЗС на Яни Янев. "Зелените" не поискаха да са част от Синята коалиция заради старите лидери и старите лозунги, нищо ново не се предлага. А и да видят каква истинска подкрепа имат сред хората, да знаят с какви точни сили разполагат. Аз участвах в студентските протести през 1997 г., после гласувах за СДС, но съм много разочарован от Костав заради нежеланието да се бори с корумпираните около него, за това не мога повече да гласувам за него. Зелен съм и съм десен, за мен алтернативата са "Зелените" и ако получат нужната подкрепа, в бъдеще със сигурност ще се съюзят с едни нови десни, ако те най-накрая решат да еволюират, иначе просто ще загинат. А от последното не печели никой от нас Успех, Зелените!

    ОтговорИзтриване
  13. Не мисля, че Зелените са естествен съюзник на десните, защото просто зелената идеология по принцип не е дясна... ;-)
    Какво искат Зелените (по принцип) - ами да остане природа на тази планета... ;-)
    Сасво искат десните (по принцип) - ами колкото се може по-голяма част от всичко, вкл. тази природа да се превърне в пари. ;-)
    Ако някой сега седне да разглаголствува, че това не е така, просто си криви душата...

    Разбира се, у нас понятия като "люво" и "дясно" са така объркани и изкривени, че няма докаде.
    Нека поне "зеленото" се запази истинско... ;-)

    Според мен голяма част от "зелените" привърженици застават зад тази идея не само защото милеят за природата, но и защото тя е различна от ВСИЧКО, което българския политически живот е демонстрирал до сега.
    Може би Зелените ще спечелят нови привърженици, ако се присъединят към някоя коалиция.
    но смятам, че ще загубят доста от автентичните си привърженици, ако го направят.
    А от там до изкривяване и побългаряване (разбирай провал) на зелената идея крачката е много-много малка.

    Според ме

    ОтговорИзтриване
  14. Много мислих дали да отговарям. Обичам личните, а не анонимните коментари. За сега няма да ги забраня. Дискусията ми харесва.

    За мен, като домакин на тази дискусия, важното е, че делението, както аз го виждам, не е по оста "леви-десни", а "демократи-недемократи". Лично аз смятам, че Зелените ще намерим сили и политически средства да се противопоставим на диктатурата и окопаването на БСП и ДПС във властта,строителната мафия и далаверите на олигарсите и кръговете от фирми. Вярвам, че след изборите, както и да се явят на тях Зелените, ние ще намерим пак общ език с демократите в политиката, с които, за добро или за лошо, сме работили през годините.

    Единственият негатив, ако сме отделно на изборите, е неизбежната конфронтация, но дори и тук, симпатиите между Зелените и Синята коалиция са повече, от колкото антипатиите. На ниво симпатизанти и съпортъри пък проблемите са нищожни, тоест общ език ЩЕ ИМА и след изборите.

    Поне аз така виждам нещата. :-) За мен, чашата е наполовина пълна!

    ОтговорИзтриване
  15. Ами когато човек няма профили във всички изброени отдолу неща, ще не ще остава анонимен. ;-)

    Ще поясня, че аз съм от онези привърженици на зелената идея, които ходиха по протестите и ги би полицията.

    Лично за себе си мога да кажа, че не вярвам и на половин дума на другаря Ив. Костов и на цялото му обкръжение и не виждам как с подобни хора може да се прави нещо съвместно.
    Тези от "остатъчното" СДС пък са толкова разбита и смехотворна команда, че дори няма какво да го обсъждаме...

    Смятам, че основния капитал на Зелените, който може да им спечели някаква подкрепа (извън хората, които подкрепят чистата еко-идеология), е ЧЕСТНОСТТА и ПОЧТЕНОСТТА.
    Нещо, което напълно липсва във ВСИЧКИ "традиционни политици", проявявали се до момента.

    По дяволите, каква съвместна работа може да има с ТАКИВА хора?!?...

    Ако Зелениете съумеят да убедят хората, че запазват чесността и идеалите си, имат шанс за някакъв успех. Никога няма да е особено голям (поне в близките 15-20 години), но все ще е ок. необходимия минимум.
    Ако обаче се свържат с която и да е от досегашните партии, няма как да запазят образа си на честни хора. Просто няма начин.

    Поне аз не го виждам... ;-)

    ОтговорИзтриване
  16. Поне с "Иван Петров" да се подписваше, а!? Като онзи с Бойкостов Орг... :-)

    ОтговорИзтриване
  17. Рекетьори мръсни.....

    ОтговорИзтриване