Автобуси с контрапротестиращи в София (източник: нет инфо) |
Вчера беше един забавен ден. Много се смях на патриотичните автобусни кошмари... Първо Ангел Джамбазки обяви, че "десетки хиляди" български граждани, живеещи в Турция се канели да гласуват у нас, с което щели да повлияят на изборите у нас...
В отговор, шеговито написах:
За патрЕотичната пропаганда и гласовете от Турция: Стандартният автобус MAN Lion’s Coach клас C с три оси е дълъг 13.2 метра и идва екипиран с 55 седалки. Това е популярен туристически автобус. Тази сутрин Гелето Джамбазки обясняваше за едни “десетки хиляди”, които щели да дойдат да гласуват от Турция. Заради аргумента, нека са 10 хиляди. При 10,000 души, ангажирани в изборен туризъм става дума за почти 200 автобуса, или около 3 километра автобусна потеря. При 20 хиляди души автобусите са 400, а километрите шест. При 30 хиляди изборни туристи вече говорим за 600 автобуса и почти 9 километра автобусна колона… Геле, къде да спра? Междувременно, давам 5 лева на всеки репортер, който покаже дрон видео репортаж с 200, 400 или 600 автобуса, пътуващи от Турция и покриващи колона по пътя, с дължина от 3, 6 или 9 километра…
Вечерта Ангел отново беше в телевизора. Подозирам, че ме беше прочел, защото този път беше по-конкретен. Уточни, че става дума за 1000 автобуса, подготвени от Ердоган, с които той ще завземе България... Наложи се да отговоря отново с доза хумор:
Джамбазки пак фърга пиратки... "Турската държава е подготвила 1000 автобуса" (за да се намеси на изборите в България)... За сведение, един автобус е средно 13.5 на 2.5 метра, или около 34 кв. метра. Общо, около 34,000 кв. метра. За сравнение, Централната софийска автогара дава възможност за едновременно обслужване на 50 заминаващи автобуса от 50-те си сектора. Казано просто, 1000-те автобуса на г-н Джамбазки се нуждаят от 20 софийски автогари...Ако обаче се освободим от емоциите или опитите да се извлече максимална политическа изгода и ако се опитаме да разгледаме фактите обективно и реалистично, ето какво ще получим:
От отлично осведомен източник, в чиито думи нямам основание да се съмнявам, научавам, че максималната пропускливост на пункта в Свиленград не надхвърля предполагаемана бройка автобуси, посочена от Джамбазки, но в общ брой превозни средства. Това включва включва и камионите, които се движат непрекъснато почти всеки ден. 1000 автобуса е невъзможно физически да преминат границата. Твърдя, че Ангел Джамбазки говори небивалици.
Казвам го с увереност, че при максимално добра и оптимална организация на дейността на ГКПП, пикът в бройката на автобусите, които могат да влезнат в страната в рамките на един ден няма да надвиши 200, при това при супер оптимална организация и ефективност на граничните служители.
Тази невероятна за българската (липса на) дисциплина хипотеза включва и конспиративната теория, че българската държава съдейства с всички средства за навлизането на "турските" автобуси, превозващи български граждани за изборите.
Отново, основано на проверена от мен информация, максимумът на автобуси, способни безпроблемно да навлязат в България в рамките на един ден е не повече от 60-70.
Сами може да есктраполирате за колко дни 1000 автобуса биха могли да влезнат в България...
Друг много важен въпрос, свързан с евентуалната визита на 1000 автобуса от Турция в България е тяхната видимост. Снимката към този текст, заимствана от НЕТ ИНФО, показва струпването на автобусите, използвани отг БСП за превоз на т.нар. "контрапротестиращи" по време на протестите #ДАНСwithme в София през 2013-2014 г. Тогава, по данни в медиите, ставаще дума за около 50 автобуса, извозили 2000-3000 души към София, в защита на кабинета "Орешарски". Всички помним задръстванията тогава...
Трети много важен елемент е себестойността на тази операция. 1000 автобуса означава не по-малко от 55 хиляди души. Билетът от Истанбул до София е малко по-малко от 100 лв. Само билетите са повече от 5.2 милиона лева. Добавете и поне още стотина лева за пътни разходи около "изборния туризъм" и вече сте над 10 милиона лева. Добавете и загубата за бизнеса от отсъствието на 55 хиляди души (нека са не по-малко от 100 евро на ден) за поне един работен ден от общо 3, нужни за нормален круиз от Турция до България и получавате още поне десетина милиона лева.
Тотал, до този момент, някой в Турция трябва незабелязано и безпроблемно да инвестира около 20 милиона лева (10 милиона евро) за няколко мандата в България. През 2013 г. един мандат в Пловдив е струвал малко под 15 хиляди гласа. Това означава, че при максимално оптимистична теория, всичките 55 хиляди турски "изборни туристи" ще купят на Ердоган (ако приемем внушенията на националпопулистите) 3 мандата.
20 милиона инвестиция в 3 мандата, при условие, че целите извънредни парламентарни избори след десетина дни, на които ще се изберат 240 депутати, ще струват 30 милиона.
Вие луди ли сте?!
Няма коментари:
Публикуване на коментар