AdSense Top

сряда, 29 април 2009 г.

Одобрение и електорална подкрепа за Зелените

Ок. Дойде и първата добра новина. Агенцията, която мнозина определят като "сериозна" - Маркет Линкс - даде 10% одобрение за партия "Зелените". До тук - добре!

Каква трябва да бъде, според мен, целта и реакцията на Зелените? Елементарна! Да разграничим "одобрение" от "електорална подкрепа"!

Ако успеем да трансформираме 10% "одобрение" в 4 и повече процента "електорална подкрепа" на самите избори, това вече ще е сензацията на изборите.

Сензация, много по-значима от, да речем, крещящото присъствие в политиката на недоразумения като "Атака".

Нова, млада, необременена със негативите на политическата действителност в България партия, която само за няколко месеца си спечелва 10% одобрение и се цели в долния праг на изборите - това вече е нещо. Все още изглежда идеалистично, но не е невъзможно.

Ако тази тенденция се запази и задълбочи, Зелените може да се окажем един от важните фактори и субекти.

Вярвам, че в една подобна нова ситуация, разграничаването на "приятели" и "врагове" ще е по-лесен избор, защото ще имаме силата и позицията да оставим условия за:
  1. Неприемливи за нас личности;
  2. Признаване на грешки от миналото;
  3. Реални ангажименти за спазване и следване на политическа линия и стратегия, която да е в синхрон с програмата и идеите на Зелените.
На основата на това, Зелените ще могат да "отсеят" приемливи от неприемливи партньори, както и да се замислят и дори активно да се включат в политическите процеси и живот в страната.

Вярвам, че няма да се самозабравим от новината за подкрепата, ще пресметнем трезво разликата между подкрепа и реален вот, за което ще ни помогнат и други резултати от цитираното изследване, и ще изберем печеливша стратегия.

Няма коментари:

Публикуване на коментар