AdSense Top

събота, 4 юни 2011 г.

Десетдневката на Форд Фокус - ден втори

Фокус-ът събира погледи
Комплекс "Албена"

14:30, с Комитата се качваме в колата, тръгвайки на втория голям преход с новия Ford Focus, като част от рекламната кампания на Форд Мото-Пфое и си мисля, че трябва да споделя някои впечатления от първите 500 километра.

Аз съм чувствителен към шумни коли. Не ми понасят добре вибрациите и звука на двигателя в салона. Уморяват ме. Опитът ми като шофьор минава последователно през Трабантче, Жигула, Самара, Тико, Известно време Зафира (7 места), отново Тико, спорадични "качвания" на Патфайндер, от големите, Алеко, Рено (не помня модела), Фолксваген Пасат, също от големите, Шкода Фабия и още няколко други инцидентни смени на автомобила за по-дълги или кратки периоди. Почти забравих, че в Щатите, при майка ми, имам някакъв опит с ПиТи Крузър, едно старо Джио Метро и някакво пикапче, ама не помня модела.

Общо взето, определям се като шофьор, който кара в София като луд, почти денонощно, особено, когато има работа.

За семейна кола, не от най-скъпите категории, трябва да призная, че новият Фокус ни направи с Комитата много добро впечатление.

Ако трябва да изброя нещата, които ни харесаха, със сигурност трябва да кажа, че бордовият компютър е организиран разбираемо, а възможността да включиш няколко мобилни телефона и да избираш кой е активният е много удобна за хора, които се разхождат с няколко джиесема в джобовете. В същото време е и възможност да се борите с корупцията в КАТ, като говорите по мобилните през Buletooth-a и разговорът се чува отлично в салона.

Друго удобно нещо е автопилотът. Ако не искате да тествате възможността на Фокус-а да се движи с 190 км/ч, с което отново да попаднете в най-добрия случай в някоя корупционна схема, заради превишената скорост, може просто да го настроите на 130 и така да преминете дистанцията до Бургас относително бързо, сигурно и икономично.

Последното нещо, което се сещам в момента за Фокус-а, свързано с извънградското каране е разходът - за кола от този клас, разход от около 6 литра на 100 км, който постигнахме, е много добър.

По пътя

И жегата не е проблем - двустранният климатик позволява в автомобила да пътуват както много зиморничав човек, така и такъв, като мен, който задължително държи прозореца отворен близо десет месеца в годината.

Докато описвам всичко това, с Комитата неусетно стигнахме до една от магистралите на Борисов - "Хемус" и ще имаме възможност да направим поредния тест на високоскоростни отсечки. Естествено, в рамките на позволените скорости. :)

Десетдневката на Фокус продължава утре...

1 коментар:

  1. Хемус? На Борисов? Точно на Хемус по негово време няма никакво обновяване, по простата причина, че няма външно (ЕС) финансиране

    ОтговорИзтриване